۱۰ اشتباه رایج در بازسازی خانه

۱٫اشتباهات رایج در بازسازی خانه

یکی از اشتباهات رایج در بازسازی خانه این است که هدف از بازسازی آن مشخص نیست. آیا از بازسازی قسمت های مورد نظرتان اطمینان دارید؟ چه هزینه ای را می خواهید برای آن پرداخت کنید؟ توصیه می شود که نخست به ارزیابی دلایل خود برای بازسازی بپردازید چرا که تصمیم نامعقول و عجولانه می تواند خسارات زیادی را برای شما ایجاد کند.

 

۲٫اشتباهات رایج در بازسازی خانه: نا هماهنگی بودجه و برنامه پروژه
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

قبل از شروع به انجام کار با یک مشاور یا طراح در رابطه با بودجه خود و همچنین هزینه متریال و مصالح مورد نظر تان مشورت کنید. بودجه مسئله بسیار مهمی است و مهمتر از آن مشورت با یک طراح با تجربه که به شما اعلام کند با این بودجه می تواند کیفیت مناسب یا پروژه مورد نظرتان را به شما ارائه کند یا خیر. باید در این رابطه به قطعیت برسید. در غیر این صورت ممکن است که پروژه با کیفیت و سلیقه مورد نظرتان جور در نیاید و عدم رضایت را برای شما به همراه داشته باشد.

 

حتماً به هماهنگی بودجه و هزینه کار مورد نظرتان توجه کنید. در این راستا بهترین کار در مشورت گرفتن با یک معمار یا طراح با تجربه است.

 

۳٫ اشتباهات رایج در بازسازی خانه: بستن قرارداد بدون ارزیابی
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

در این زمینه برای اینکه دچار اشتباهات رایج در زمینه بازسازی خانه نشوید و کار و هزینه شما به هدر نرود حتماً از افراد آگاه و مطلع برای یافتن یک معمار و طراح مجرب اقدام کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که دیدن نمونه کارهای قبلی می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.

 

۴٫ اشتباهات رایج در بازسازی خانه: اعمال سلیقه شخصی
در مورد بازسازی خانه توصیه می‌شود که از اعمال سلیقه شخصی خودداری کنید و از عوامل زیبا شناسی و مبانی دکوراسیون داخلی تبعیت کنید. استفاده از رنگ ها و تم های بسیار شخصی ممکن است که شما را در هنگام فروش خانه با توجه به اینکه با سلیقه عموم و دیگر افراد متفاوت است دچار مشکل کند.

 

۵٫اقدام به بازسازی طبق مد و جریانات روز
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

از دیگر اشتباهات رایج در بازسازی خانه انتخاب متریال ها با توجه به مد و سبک روز است. طراحی روز نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. به این علت که با تغییر مد، تبعیت از مد جدید در جامعه احساس می‌شود. به همین دلیل سعی کنید از جریانات کوتاه مدت مد در بازسازی خانه خودتان خودداری کنید.

 

۶٫ داشتن تصور اشتباه از بازسازی
قبل از شروع به بازسازی با سبک دلخواه خود و ایجاد تغییرات همه جانبه حتماً با یک معمار با تجربه مشورت کنید.به این علت که فکر کردن به این موضوع که بازسازی می تواند یک فضا را به فضای دیگر تغییر دهد معقول نیست.

 

۷٫کاهش هزینه‌ متریال‌هایی توکار و غیر قابل مشاهده
انتخاب نوع متریال مناسب در همه قسمت ها از جمله قسمت های درونی که بتواند استحکام و مقاومت خانه را تضمین نمیاد، بسیار مهم است. عدم توجه به آنها و استفاده از مصالح بی کیفیت و کم هزینه می تواند خساراتی را برای شما به همراه داشته باشد و حتی ممکن است مجبور به صرف هزینه مجدد شوید.

 

کاهش هزینه متریال های غیر قابل مشاهده یا به اصطلاح توکار از جمله اشتباهات رایج در بازسازی خانه است که می تواند از استحکام و مقاومت خانه شما بکاهد.

 

۸٫اشتباهات رایج در بازسازی خانه: عدم توجه به ایمنی
اشتباهات رایج در بازسازی خانه

قبل از شروع کار با توجه به نقشه خانه از متخصصین بخواهید که محل دیوارهای حامل بار و همچنین جای ستون ها را در نظر بگیرند تا از بروز خسارت احتمالی خطرات برق و تاسیسات جلوگیری شود.

 

۹٫عدم توجه به قوانین مجوز کار و حریم ها
قطعا برای انجام پروژه بازسازی باید قوانینی را در نظر داشته باشید و آنها را رعایت کنید. از جمله این قوانین می‌توان به مواردی از قبیل انجام کار در حیطه حریم های اعلام شده و مدت زمان معین اشاره کرد .عدم توجه به قوانین ممکن است تخریب یا توقف کار را برای شما به همراه داشته باشد و در نهایت موجب اتلاف هزینه و وقت شما بشود.

 

بیشتر بدانید: روش‌ ‌های‌ نورپردازی سقف با کناف

 

نتیجه گیری
همانطور که ذکر شد بازسازی خانه ها به علت فرسودگی و تغییر سلیقه و نیازهای افراد جز کارهای ضروری و اجتناب ناپذیراست. قطعاً توجه نکردن به یکسری نکات ممکن است برای شما عدم رضایت از کار بازسازی را به همراه داشته باشد. از جمله نکات مهمی که نیاز است به آنها توجه کنید می توان به مواردی از قبیل هدف شما از بازسازی، توجه به بودجه خود و هزینه مورد نظر برای انجام پروژه، اعمال نکردن سلیقه شخصی در بازسازی، توجه به ایمنی کار در هنگام بازسازی و در نهایت توجه به قوانین مجوز کار و حریم ها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.